Používaním našej webovej stránky súhlasíte s používaním súborov cookie v súlade s našimi zásadami používania súborov cookie. Nastavenia súborov cookie môžete zmeniť. 

Krajinomaľba olejom - Letná idyla pri potoku

Krajinomaľba je medzi olejomaľbami stále veľmi populárna. Jasné, intenzívne farebné efekty obrazu Wernera Maiera sú vynikajúcim príkladom impresionistickej olejomaľby. Pracuje s akrylovými farbami na podklade, na ktorom potom olejovými farbami rozpracúva motív. Umelec vám krok za krokom ukáže, ako to funguje.

 

 

 

Prísady pre impresionistickú olejomaľbu

  • Olejová farba Schmincke MUSSINI v nasledujúcich farbách: Titanium opaque white (103), Zinc white (102), Lemon yellow (216), Cadmium yellow hue (209), Indian yellow (223), Naples yellow deep (232), Cadmium red light (356), Translucent Magenta (363), Alizarin madder lake (347), Cobalt-cerulean blue (475), Royal blue deep (486), Ultramarine blue light (491), Indigo (478), Prussian Paris blue (490), Cobalt turquoise (498), Burnt Siena (661), Raw Siena (660), Attish Light ochre (656), Deep ochre (653), Yellowish green (530), Oriental green (535), Sap green (526), Natural Bohemiangreen earth (646), Natural burnt Umber (666), Vandyke brown (667), Cold grey 1 (784) and Ivory black (780)
  • Schmincke PRIMAcryl®: Titanium white (101), Yellow ochre (675) and Raw Umber (677)

  • Pastelová farba Schmincke English Red (022D)

  • štetce na olejomaľbu

  • maliarske plátno na ráme, ošetrené základným náterom 80x60 cm 

1. krok

Biele plátno sa natrie svetlým okrom Schmincke PRIMAcryl® a nechajte zaschnúť. Teraz motív obkreslite pastelovou pastelovou kriedou Schmincke English red. Pre kompozíciu je dôležitá dĺžka kmeňa stromu pri potoku. Vrchol stromu nenakreslite tak, aby sa dostal do stredu obrázka. Ak bude kratší, kmeň stromu sa bude zdať vzdialenejší. To je najlepší spôsob, ako diváka dostať do hĺbky obrazu.

2. krok

Najprv naneste na najsvetlejšie a najtmavšie časti obrázka farby Schmincke PRIMAcryl® Titanium white a Raw Umber a potom nechajte farbu zaschnúť. Farebné plochy sú voľne načrtnuté. Je dôležité mať predstavu o svetlých a tmavých oblastiach obrazu.

3. krok

Teraz začíname maľovať najvzdialenejšie oblasti krajiny olejovými farbami MUSSINI®. Farba oblohy je zmiešaná s Royal blue deep, Titanium white a Cobalt-cerulean blue. Vzdialené časti lesa sú namaľované farbou Prussian Paris-blue, zosvetlenou titánovou krycou bielou. Potom pole namaľujeme farbami Lemon yellow, Yellowish green a Naples yellow deep.

4. krok

Odrazy v potoku sú úžasné. Dalo by sa povedať, že vo vlnách tancujú modré škvrny nebeského svetla. Slnko dopadá na vodnú hladinu v strede obrázka. Toto jasne žlté slnečné svetlo nádherne kontrastuje s modrými odtieňmi. Zmes kadmiovej žltej, indickej žltej a zinkovej bielej žiari. Na vodnej hladine sú zelené odtiene z nábojov ideálnym prechodom medzi modrou a žltou. Ultramarínová modrá svetlomodrá farba, Cobalt-cerulean modrá, Indigo a Ivory black sú použité s voľnými a expresívnymi farebnými ťahmi. Veľmi dôležitá je čierna farba slonovinovej kosti. Táto extrémne tmavá farba zvyšuje kontrast a plasticitu vlnových pohybov. Izolované hlboké ťahy kráľovskej modrej hlboké ťahy kráľovskej modrej zvyšujú intenzitu farby. Zelené tóny sú odvodené zo zmesi modrej a žltej farby. Yellowish green fľaky sú pridané navrchu, aby sa ešte viac zvýšil lesk zelenej. Svetlý charakter dodáva aj titánová nepriehľadná biela. Červenkasté pobrežné rastliny sú v bielych odleskoch zviditeľnené prostredníctvom odtieňov Alizarin madder-lake. Svetlé miesta sú namaľované farbou Cold grey 1, aby sa svetložltá začlenila do farebného rytmu.

5. krok

Nasledujúcim krokom je orámovanie vodného toku brehovými rastlinami. Najprv použijeme Vandykeho hnedú a Sienu spálenú na vytvorenie tieňov medzi vodným tokom a nábrežím. Potom vytvoríme konáre presahujúce ľavý horný okraj obrazu pomocou Raw Siena a Vandyke brown. Teraz dúhové lístie nastavíme Yellowish green, Oriental green, Sap green, Natural bohemian green earth a čiastočne Burnt umber stmaveným Indigo. Na dosiahnutie farby tmavnúcich listov sa používa Oriental green a Cobalt turquoise. Odrážajú chladivosť odtieňa. Dominantnou farbou na tomto obraze sa stávajú žlté kvety namaľované Lemon yellow v hornej časti kríka.

6. krok

Čerešničkou na torte tejto impresionistickej symfónie farieb sú ružové až sýtočervené kvety, ktoré žiaria všetkými možnými odtieňmi. Cadmium red light, Transparent Magenta a Alizarin madder lake sú stmavené Ultramarine blue light v tienistých zónach visiacich kríkov a presvetlené nepriehľadnou titánovou bielou v jasných oblastiach.


 

Na začiatok stránky